Caco i Hammarö

23.08.2013 17:01

Vi hade en jättelärorik och trevlig helg i Hammarö under Hammarö Horse Show 2013. Vi inledde tävlingshelgen på Torsdagen med en 1.30 där vi fick känna på de tight satta maxtiderna i de nationella klasserna, vi skrapade ihop hela 4 (!!) tidsfel, nytt rekord för mig. Jag kände mig dock nöjd då Caco hoppade fint, lite väl högt kanske vilket bidrog till den långsamma tiden, för att förövrigt var det inte så extremt långsamt som det låter med 4 tidsfel.. På fredagen skulle Cacos uppfödare som också var där och tävlade hjälpa mig på framhoppning, bangång osv., trodde jag hade koll på mina nerver men tydligen inte tillräckligt. Ännu några fina språng inne på banan men tyvärr ut i protokollet. Jag lyckades dock vända detta till något bra så Lördagens 1.30 var mycket bättre, dock inte helt bra. Vi sparade oss ju bara till söndagens 1.35 där det mesta föll på plats igen. Vi gick banan på lördagskvällen, det var en ackumulator, och när vi kom fram till näst sista hindret (en gigantisk Volkswagen-oxer) började jag känna hur högt det egentligen var, det övertäffades dock av det sista jokerhindret som jag, som är ca 177cm lång, gick fram och lade hakan på. Det sköna är dock att det aldrig känns högt på Caco när jag väl sitter där uppe och rider, vi har blivit så synkade och litar så på varandra att det känns lätt när vi är inne i det. Det slutade väldigt bra, ett litet pet blev det dock på hinder nummer fem som vi kom lite för nära på, men annars var allt bra. 60 poäng blev resultatet och tack vare att jag hade den snabbaste tiden av alla med 60p blev vi 9:e placerade. Så himla skön känsla, vi avslutade på topp!